Asiakaspalautukset

Palauttaminen on helppoa ja palautusaika on 14 päivää. Tutustumalla näihin ohjeisiin varmistut oikeuksistasi tilausta tehdessäsi ja palautusten teko on sekä sinulle että meille helppoa ja nopeaa. Nämä ehdot ovat voimassa TREENIKAMAT.fi -verkkokaupassa ja koskevat kuluttaja-asiakkaita.

Palautusaika ja palautuksesta ilmoittaminen

TREENIKAMAT.fi -verkkokaupan asiakkaalla on tilaamilleen tuotteille 14 päivän palautusoikeus. Peruuttaessaan ostoksensa on asiakkaan ilmoitettava siitä palautusajan kuluessa. Ilmoituksen palautuvasta tuotteesta voi tehdään sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu[at]treenikamat.fi.

Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on viikonloppuna tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Peruuttamisoikeuden käyttämiselle ei tarvitse esittää perusteluja. Asiakkaalla on oikeus ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista. 

Palautusaika lasketaan tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Jos kyseessä on säännöllisesti toimitettava tavara, peruuttamisaika lasketaan ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei kuitenkaan riitä - pyydämme ilmoittamaan saapuvasta palautuksesta sekä noutamaan saapuneen tilauksen ajoissa. Noutamatta jääneestä ja takaisin varastoon saapuneesta tilauksesta voidaan periä 20€ kertakorvaus. 

Korvauksen tarkoitus on kattaa tilauksen käsittelystä, pakkaamisesta, lähettämisestä ja palautuksesta aiheutuneet kulut. Palautunut tilaus voidaan lähettää uudelleen, mikäli asiakas ei halua perua tilausta kokonaan. Noutamatta jääneen tilauksen uudelleenlähetyksestä veloitetaan uudet lähetyskulut.

Posti ja Matkahuolto säilyttävät tuotteita seitsemän päivää, jonka jälkeen tilaus palautuu automaattisesti takaisin lähettäjälle. Noudettavaksi saapuneesta tilauksesta tulee noutoilmoitus sähköpostiin sekä tekstiviesti kahdesti ennen kuin se palautuu takaisin lähettäjälle.

Tavaraan tutustuminen

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa summa kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tuotteen ominaisuudet ja toimivuuden. Jos asiakas ottaa tuotteen käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tuote on muuttunut asiakkaan tutustuessa tuotteeseen myyntikelvottomaksi voi TREENIKAMAT.fi kieltäytyä palauttamasta asiakkaan tuotteesta maksamaa summaa.

Tilauksen palauttaminen

Tilaamillasi tuotteilla on 14 päivän maksuton palautusoikeus. Palauta tuotteet käyttämättöminä ja myyntikuntoisina niin kuin tuotteen vastaanotit.

1. Täytä asiakaspalautuslomake 

Lomake löytyy tästä klikkaamalla. Lomaketta ei ole pakko tulostaa, vaan siinä pyydetyt tiedot voi laittaa palautuksen mukaan esim. käsin kirjoitettuna. Tärkeintä on, että tiedot tulevat palautuksen mukana – se helpottaa palautuksen käsittelyä huomattavasti.

2. Paketoi lähetys huolellisesti 

Käytä mahdollisuuksien mukaan samaa pakkausta, jossa vastaanotit tilauksen. Sulje paketti huolellisesti. Paketin ei tarvitse olla kaunis, kunhan se antaa tarvittavan suojan tuotteille kuljetuksen ajaksi.

3. Kirjoita paketin päälle nämä tiedo

ASIAKASPALAUTUS 

Gonsul Oy / TREENIKAMAT.fi 

Ruuvikatu 4

48770 Kotka 

050 466 7269 

Postin sopimusnumero: 644057

4. Vie paketti Postiin* 

Vie paketti Postin toimipisteeseen ja näytä virkailijalle Postin sopimusnumeromme. Noutopisteautomaattiin lähetyksen voi palauttaa noutokoodin avulla. Muulla kuin Postin palveluilla palautetun tilauksen palautuskulut ovat asiakkaan vastuulla. Paketin palauttaminen Postin pisteelle on maksutonta.

5. Säilytä kuitti palautuksesta** 

Kuitista näet palautuksen seurantakoodin ja voit tehdä paketin seurantaa varastollemme. Seurantakoodia tarvitaan niissä äärimmäisen harvinaisissa tilanteissa, joissa palautus ei palaudu meille oikein.

*Asiakas voi jättää palautettavan tuotteen Postin kuljetettavaksi. Pyynnöstä palauttaja saa Postilta kuitin lähetyksen jättämisestä kuljetettavaksi. Jos asiakas toimittaa palautuksen jotenkin muuten kuin edellä mainittu, ei TREENIKAMAT.fi ota vastuuta palautuksesta aiheutuneista kustannuksista, ellei toisin ole sovittu.

**Jos asiakas peruuttaa kaupan, tavara on palautettava viimeistään 30 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa. Mikäli palautusta ei voida osoittaa tehdyn esimerkiksi palautuksen seurantakoodilla, emme vastaa kadonneista, palautuvista tilauksista – vastuu lähetyksistä on aina lähettäjällä.

***Palautamme palautuneiden tuotteiden arvon, toimituskulua ei palauteta.

Palautusoikeus ei koske

  • sinetöitynä toimitettua tavaraa, jota ei voi terveydellisistä tai hygieniasyistä paketin avaamisen jälkeen palauttaa
  • kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistettua tai muunneltua tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tehtyä tavaraa
  • nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita, tai luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti muiden tavaroiden kanssa sekoittuneita tuotteita

Esimerkiksi tällaisia tuotteita ovat lisäravinteet, vitamiinit ja muut elintarvikkeet sekä intiimituotteet kuten hengityssuojaimet ja sukat sekä nestemäiset tuotteet kuten pesuaineet ja öljyt.

Tuotteen vaihtaminen

Palautusprosessin sujuvoittamiseksi olemme lopettaneet tuotevaihtojen tekemisen varastolla. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, voit tehdä verkkokaupassa uuden tilauksen toisesta tuotteesta ja palauttaa alkuperäisen tilauksen. Näin saat tuotteet nopeasti ilman, että tarvitsee odottaa palautuksen saapumista varastolle tai antaa lisätietoja palautukselle. Palautuva tuote käsitellään normaalisti sen saavuttua varastolle.

Käsittelyaika ja palautuksen hyvitys

Käsittelemme varastolle saapuneet palautukset mahdollisimman pian, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa. Hyvitämme myös asiakkaalta saadun maksun, poislukien maksettu toimituskulu, mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua palautetun lähetyksen vastaanottamisesta. 

Tilauksen maksunpalautus tehdään aina tilauksessa käytetylle maksutavalle. Vain siinä tapauksessa, että maksunpalautus käytetylle maksuntavalle ei jostakin syystä onnistu, voidaan palautus tehdä asiakkaan ilmoittamalle tilille. Tätä varten pyydämme tilinumeron, johon hyvityksen voi maksaa. Muuten emme koskaan kysy asiakkaidemme tilinumeroita tai muita pankkitietoja.

Vaihtoehtoisesti asiakkaalle voidaan tarjota hyvitystä esimerkiksi lahjakortilla tai vastaavan arvoisella tuotteella, jolloin asiakkaalla on mahdollisuus ottaa vastaan tarjottu vaihtoehto tai kieltäytyä kokonaan ja ottaa vastaan maksuhyvitys.

 

Mikäli sinulla on kysyttävää palautusehdoistamme, autamme mielellämme. Voit lähettää kysymyksesi meille sähköpostilla osoitteeseen: asiakaspalvelu[at]treenikamat.fi.

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeen tilaajana saat alekoodin, jonka voit käyttää seuraavassa tilauksessasi.